Не працює CRM? Як уникнути помилок.

Якщо ця стаття зараз перед вами, то, скоріш за все, ви одного разу прийняли рішення щодо впровадження CRM-системи, встановили все необхідне програмне забезпечення та … вже встигли частково пошкодувати про це.

Ви витратили гроші, викликали невдоволення серед менеджерів, перевернули з ніг на голову систему зберігання інформації про клієнтів і багато іншого… АЛЕ! Ви не побачили обіцяних збільшення швидкості при обробці замовлень, зростання продажів, та й зізнатися, вам здається, що вся ця витівка з CRM — велика помилка.

Женучись за швидкими результатами, ми часто не беремо до уваги найелементарніше. Сьогодні ми хочемо розповісти вам про ці прості, але такі важливі нюанси, які дозволять провести зміни у компанії з мінімальними болем і розчаруваннями.

Що ж робити, щоб впровадження CRM-системи не обернулося крахом?

  1. Вибирайте правильних людей. Сам процес установки програмного забезпечення не викликає ніяких труднощів — тому сьогодні так багато пропозицій щодо впровадження CRM. Але кількість не означає якість. І щоб все запрацювало, як годинник, потрібен фахівець, який не тільки досконально розбирається у функціоналі CRM і тонкощах її налаштування, а й має уявлення про особливості діяльності саме вашого бізнесу. Тому, не дивуйтеся, якщо справжній фахівець з впровадження CRM не кинеться “впарювати” CRM-ку, а почне з глибокого аналізу роботи вашого відділу продажів.
  2. Не слухайте відгуки знайомих. Вони не знають всієї специфіки роботи вашого відділу продажів і ваших потреб. Вибір CRM-системи — інтимний процес, і те, що сподобалося і підійшло вашому сусідові по офісній будівлі, може просто не підійти саме вам. Сформулюйте свої цілі, побудуйте систему пріоритетів, проконсультуйтеся з фахівцем — і тільки після цього робіть остаточний вибір.
  3. Призначте з вашого боку відповідальним за впровадження CRM зацікавлену в її ефективності людину. Рядовому менеджеру взагалі не важливі подібні організаційні питання. Тому всю комунікацію з “налаштувальником CRM-ки” повинен вести або безпосередній керівник відділу продажів або ж сам власник, який знає весь процес обробки замовлень і технологію продажів у своїй компанії від і до.
  4. Формируйте власний план дій. Ще до моменту звернення до фахівця з впровадження CRM, ви повинні визначити для себе основні цілі, адже одна справа — продажі існуючим клієнтам і зберігання клієнтської бази, інше — проведення маркетингових заходів, синхронізація всіх каналів комунікації і існуючих баз даних. Подібні речі можна і не впроваджувати всі й одразу, але необхідно розуміти, що вибране вами програмне забезпечення дасть вам таку можливість у подальшому.
  5. Не поспішайте прощатися з підрядником. Як би добре він не здійснив впровадження CRM, будьте готові, що після того, як ви і персонал освоїте всі основи нової системи, у вас почнуть з’являтися все нові й нові “хотілки”. Вам захочеться щось переналаштувати, прибрати зайві або додати нові функції — і з цими завданнями людина, що з самого початку налаштовує вашу CRM-ку, впорається швидше та якісніше за інших. Крім цього, наш менталітет не визнає вивчення інструкцій, ми любимо все пізнавати “методом тику”. І щоб усунути сліди проб і помилок ваших співробітників, CRM-щик повинен бути поруч.

Перед тим, як встановлювати CRM-систему, ми рекомендуємо, згадати ті часи, коли почали з’являтися мобільні телефони.

Тоді вони були далеко не у всіх, тільки у одиниць. Здавалося, що це не така вже й необхідна річ. Але час минав.

І ось новомодний гаджет з’являється і у вас. Ви якийсь час навчалися користуватися основними функціями. Освоївши процес дзвінків та відправки повідомлень, ви відкрили для себе додаткові “примочки”, нові додатки. А зараз ніхто й уявити не може життя без мобільника — в ньому всі наші контакти, пам’ятні моменти і тисячі можливостей.

Ось і з CRM-системами как само. Зараз їх використовують далеко не всі компанії. Але що буде через кілька років?

Написати відгук :