CRM-система: чи потрібно приручати цього звіра?

Стародавні люди не відразу почали приручати домашніх тварин. Спочатку вони відчували перед ним страх, адже при виді гострих зубів хижака, іншого бажання, ніж бігти, у нормальної (хоч і первісної) людини виникнути не повинно. Трохи пізніше древні люди починають придивлятися до хижака, і розуміють, що у нього достатньо тепле хутро, а його зуби згодяться для прикрас. І врешті-решт відбувається переломний момент, коли всі страхи переможені, страшна тварина приручена, а стародавня людина задається питанням “а чому я не зробив цього раніше?”.

З бізнес-процесами, як би прозаїчно це не звучало, відбувається практично також.

CRM-система: що це за звір та з чим його їдять?

CRM-система, у порівнянні з більш звичними нам інструментами бізнес-процесів, відносно новий “звір”. Але, згідно з конкурентним аналізом, він так стрімко вривається в життя суперників, що просто неможливо не задуматися про його впровадження у свій бізнес.

Якщо говорити коротко та лаконічно, не зариваючись глибоко в термінологію, то CRM-система — це система, яка зберігає всю інформацію про ваших потенційних і діючих клієнтів, а також дозволяє зберегти всю історію вашого з ними спілкування і успішності укладених угод.

Більш того, CRM-система не тільки дозволяє збирати та систематизувати інформацію про всіх і вся, але, як сторожовий пес, може попередити вас про те, що з тією чи іншою людиною справ мати не варто, враховуючи всі шишки, які ви набили раніше, але забули про це.

Занадто фантастично? Тоді розглянемо все на конкретному прикладі. До вас звернувся дехто N, який хоче щось у вас придбати. За допомогою CRM-системи ви створюєте нового клієнта, вносите в певні строки його номери телефонів, електронну пошту, робите примітки, звідки він до вас прийшов, де і як можна знайти цього клієнта. Після цього ви можете спілкуватися з N, не виходячи з програми. Дзвінки, листи, планування зустрічей та обумовлені терміни — все це буде зберігати ваша вірна помічниця, CRM-система.

Але трапилася така неприємність, й N неочікувано розриває угоду, поводячись при цьому зовсім не коректно. Так, в цей раз ви понесли деякі збитки. Можливо, ви й забудете про це через деякий час. Але ваша CRM-система не забуде про це ніколи. І якщо цей N звернеться до вас наступного разу, CRM-система вам нагадає, що історія цього клієнта вже заплямована, і ви зможете зробити відповідні висновки.

Звичайно, CRM-система — це не первісна корова — молока та м’яса від неї не отримаєш. Але маркетингові дослідження показують, що цей “звір” дає набагато більше.

  • Доступність. Ви можете користуватися CRM-системою як зі свого комп’ютера, так і з мобільного телефона, планшета, ноутбука. Головне — це доступ до інтернет-мережі.
  • Якісне формування та відпрацювання лідів, що грає важливу роль, якщо справа стосується продажів.
  • Розстановка пріоритетів. CRM-система допоможе вам в оптимізації своїх бізнес-процесів. Вона прослідкує за стадіями та строками угоди.
  • Аналіз та планування роботи. З її допомогою ви зможете відслідкувати воронку продажів та процес просування клієнта.
  • Надійність. У випадку звільнення або відсутності через хворобу співробітника, який вів клієнта, ви зможете у будь-який час передати справу іншому менеджеру або взяти все у свої руки — вся необхідна інформація у вас на руках.

Крім цього, все ті ж дослідження показують, що зі 100 компаній, які ще не використовують CRM-систему, 78 не виконують план продажів.

Кому потрібна CRM-система?

Хороше запитання, на яке є дуже проста відповідь. Всім. Всім, у кого є клієнти.

Якщо у вас інтернет-магазин або IT-компанія, якщо ви представляєте послуги в індустрії моди та краси, якщо займаєтеся гуртовим продажем товарів — CRM-система стане вірною помічницею у вашому бізнесі.

  • Вам потрібно систематизувати клієнтів за фінансовими або іншими маркетинговими показниками?
  • Вам потрібна статистика успішності пошукового просування (SEO) або успішності просування в соціальних мережах (SMM) саме вашого бренду?
  • Вам потрібна можливість сповіщати своїх клієнтів про нові пропозиції?

Тоді CRM-система — це “звір”, якого ви просто зобов’язані приручити!

Написати відгук :